whats on your mind?

om man är tjej, i en liten stad. en udda tjej, en som inte gör som alla andra. då kan man lika gärna sova hela livet. om man inte hemsk gärna vill vara ensam och liten på jorden. saken är att, ska man ha kompisar på halvtid, så går det inte, definitivt inte om dom är kvinnor. tjejer är hopplösa. är man inte med dom varje dag och håller sig uppdaterad så kan man aldrig komma tillbaka, det funkar bara inte. då är man ett djur. killar har det så bra, dom kan umgås med en människa en dag och ett år senare kan dom ringa varandra och ses igen, utan problem. jag älskar män, och jag hatar kvinnor. man skulle kunna säga att jag är lite av en rasist, men bara mot tjejer då. tjejer kan ingenting. inte sjunga, inte spela musik, inte vara snygga, inte sporta, inte bygga hus eller laga bilar, inte vara sig själva, ingenting. och en sån skulle jag BLI, en värdelös försvarslös kvinna. misshandlade blir vi också, av våra män. vi står ut med det, för vi fattar inte bättre, vi är paranoida, vi tror att vi är awesome. men vi suger, vi är svaga mesiga Skithögar. varför? jag hatar oss. Usch. dumma i huvet är vi också, Och så gör vi oss fina för dom smutsiga männen som inte ens bryr sig hur vi ser ut, bara hur vi känns. äckliga mänsklighet. tjejers liv går ut på att anpassa sig,vara som alla andra men ändå vara lite speciell, på ett bra sätt såklart. hursomhelst, att vara kompis med flickor, det funkar bara inte. dom snacka för mycke Skit och gaddar ihop sig för mycke. enda dom kan. nåväl.hare...HÄJHÄJ.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du har väldigt fel. Om man vill vara en underdånig tjej som inte kan nånting och som låter män och killar trycka ner en så är det ju jävligt sorgligt att man är en sån svag människa, men snacka för dig själv och inte alla andra tjejer.

2010-04-19 @ 11:54:06
Postat av: elli svarar

Jamen..säger samma sak, snacka för dig själv,inte för en anonymis. jag skriver bara ner vad jag känner för stunden här i min blogg. det behöver du inte alls sura för, om jag nu råkar vara arg (vilket jag alltid är när jag skriver blogg,anledningen till att jag skriver) a,då skriver jag ner allt jag är arg på,jag menar inte att hela världens kvinnor ska sitta och läsa det här och inse att dom är värdelösa. jag menar ingenting,problemet är bara att jag för stunden hatar mig själv, och då hatar jag också alla andra. och då skriver jag av mig,sen blir det bra. sen sitter jag och läser min blogg dåochdå, och klart som fan att jag då inte tycker precis allt det där. inte när jag är glad. då skrattar jag bara,men det ska ändå stå där. för allt jag skrivit ner, har jag menat och känt just då. ingen annan behöver hålla med eller ens bry sig. men så funkar det för mig...:) och Ja, jag a jävligt sorglig. faktiskt. kanske bara hoppas att det finns andra som har det likadant. jag vet inte.

2010-04-19 @ 13:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0